Wednesday, December 7, 2011

Nilai Safiq cecah 1.4 juta

wah...sungguh cam tak percaya....siapa yang sangka pemain tengah selangor,Mohd Safiq Rahim ini dianggarkan bernilai RM1.4 juta sekiranya berjaya menandatangani perjanjian dengan pasukan QPR (Queen Park Rangers) itu.


Menurut Laman eyefootbal.com, QPR dilihat ingin membuat kejutan dengan memasuki pasaran bola sepak Asia apabila menunjukkan minat mendapatkan Mohd Safiq Rahim, yang terkenal dengan ketajaman permainannya, terutama ketika berjaya menjaringkan gol sepakan percuma ketika bertemu Liverpool, Julai lalu.

Pengerusi dan pemilik QPR, Tony Fernandes sebelum ini dilaporkan ingin meningkatkan nilai komersial kelab tersebut dengan membawa masuk pemain dari rantau Asia.

Safiq yang kini sedang menjalani ujian percubaan selama tiga minggu bersama kelab Cardiff City, merupakan pemain kedua Malaysia selain Safee Sali yang berjaya menjalani ujian bersama kelab yang dimiliki ahli perniagaan Malaysia, Datuk Chan Tien Ghee.

Seperti diketahui umum, amat sukar untuk pemain Malaysia menembusi pasaran Liga Perdana Inggeris (EPL) sebab pihak imigresen di United Kingdom mensyaratkan pemain yang mahu bermain dengan kelab di negara itu mestilah dari negara di ranking 70 terbaik dunia.

Biarpun laporan itu lebih bersifat khabar angin, sekurang-kurangnya ia membakar semangat pemain negara untuk beraksi di liga luar negara bagi meningkatkan mutu permainan demi kebaikan pasukan kebangsaan khususnya yang kini sudah mula menunjukkan kebangkitan sejak kebelakangan ini.....

Sumber dri : http://www.sinarharian.com.my/arena-bolasepak/harimau-malaya/nilai-safiq-cecah-1-4-juta-1.10318

No comments:

Post a Comment