Tuesday, September 7, 2010

Luahan hati

Di sebalik renungan matamu,
terserlah keayuanmu,
Begitu meruntun sanubari ku,
Andai kata dirimu itu sekeping potret,
Akan kugadaikan segala hartaku demi untuk memiliki mu,

Namun hakikatnya kamu seorang wanita,
dan aku tidak punya apa-apa harta yang berharga untuk kugadaikan,
Dalam percubaan untuk memilikimu,
Cuma sekeping hati ini yang tulus mencintaimu dalam diam,

Wanita sepertimu adalah pujaan ku,
Telah lama ku dambakan kehadirannya,
Ku angankan ia sebagai suri cintaku,
saat ini beginilah yang telah terjadi padaku,

Bayanganmu seringkali mencumbui fikiranku,
sehingga aku rasa di ekori,
Namun setiap kali kita bertemu,
lidahku kelu mengungkapkan kata hati,

Andai kata aku seekor rerama,
Takkan ku biarkan igauan ini berlegar di fikiranku,
aku akan terbang bebas di hadapan mu,
lalu hinggap di atas tanganmu,

Dan kubiarkan engkau membelai tubuhku,
Sehingga aku mengerti,
Diriku adalah manusia,
Yang harus berani menghadapi cinta.

No comments:

Post a Comment